Tuesday 27 March 2012

Day 7 : 10 important person in my life



The seventh day to be a story about the most important people in MY LIFE


CHECK IT OUT!!!!
Those I listed below will be people who are always there in times of grief Betowhen needed and in time I need a companion to share their problems and sorrows :))

Hope you all keep shining in the hearts of Beto and illuminating every way that I will face:)))
because I could not live without you all ....


MARI MEMINTAL BUNGA KEKABU,
CANTIK MENARIK SI BALDU BIRU,
WALAU HIDUPKU DI RUNDUNG PILU,
KALIAN SEMUA ADA UNTUKKU.

1. MAMA 
( Merupakan individu yang paling penting dalam hidup BETO...Mama juga 'BANK' untuk BETO....bukan jugak BANK RAKYAT atau MAYBANK...hehehe...
MAMA juga ADVISER untuk aku...
Mama tak pernah jemu menegur dan memotivasikan aku...
masih terngiang2 kata2 MAMA...
"Nanti jaga diri tu elok2, jangan kawan dengan orang yang jahat2, Belajar rajin2 ...nanti dapat jadi orang yang berguna...kita ni bukan orang senang"

2. PAPA (Merupakan tulang belakang untuk diriku..Papa bagaikan DEWA yang melindungi kami sekeluarga...Omelan PAPA memang bermakna...tapi niatnya baik...Papa tidak mahu anaknya hidup susah...PAPA memang BERTANGGUNGJAWAB!!

3. KAKAK ( Merupakan insan yang selalu menasihatiku...selalu ada saat BETO memerlukan seseorang untuk berkongsi masalah...kakak memang cerewet tapi dia bagus...dia mengajar aku betapa pentingnya meneruskan pendidikan dan mengecapi kejayaan..Yang paling best Dia ni SPORTTING sangat...

4. MY BRO ( Sorang ni memang tak pernah nak serius..memain jer keja dia..bab memain dia ler yang paling terer..tapi dia baik dan selalu ada untuk berkongsi apa yang ada)

5. BROTHER IN LAW (Nampak jer macam tegas...tak takut lha pown...dia ni baik sangat lha weyhh...

6. MY beloved NEPHEW ( mereka ni macam anak aku sendiri..tiap kali aku balik mesti nak OLE2..aku memang akan bawa OLE2 untuk mereka kalau aku balik kpg...
mereka ni lha RANGERS aku...mana aku pergi..mesti diaorang ada...hehehe)

7.  MY LOVELY ( ADE ker?? hehehe..mana lha orang yang suka aku nih weyhhh...bukan aku ni ada apa2 pun...bukan encem pun...sengkek lagi tu...hehehe

8. KAWAN2 ( kengkawan yang selalu ada saat aku kesedihan dan saat aku seronok..bukan senang nak cari kengkawan yang macam ni...banyak lagi yang kawan dengan kita masa kita senang dan masa kita kaya...bila sedih dan sengkek, batang hidung pun tak nampak...

9. LECTURER (Mereka ni sangat lha penting..kalo diaorang tak ada macam mana kita nak jadi terer kan...LU pikir lha SENDIRI...

10. ANDA ( terima kasih kerana meluangkan masa di celah2 kesibukan anda berFACEBOOKING etb..
harap korang selalu mengikut post BETO yang selanjutnya....










  HARUM MEWANGI SI BUNGA MELATI,
  TUMBUH MELATA SI BUNGA CEMARA,
  KALIAN SEMUA SENTIASA DI HATI,
  MENJADI PEDOMAN IBARAT NAKHODA.








           nukilan kehidupan.....
           BETO@DZEKO
            
           406PM 

           SIBU SARAWAK

No comments:

Post a Comment