Thursday 29 March 2012

ANDAI CINTA BUKAN MILIK KITA...IZINKAN AKU BERLALU PERGI....

Saat aku melihat ke dalam matamu…. 
Aku rasakan segalanya milik daku…. 
Segalanya indah tanpa ada sebarang cacat dan cela…… 
Dari segenap sudut… 
Dirimu cukup sempurna bagi diriku…. 
Senyuman mu terlalu indah untuk daku lakarkan…. 
Baris katamu terlalu puitis sehingga aku tak mampu untuk mengungkapkannya…… 
Gila kah aku kerna terlalu memuja dirimu???? 
Atau mungkin aku gila kerna tatapan matamu yang sering kali mengoda diriku…. 
Saat mata bertaut aku merasakan keindahan itu telah aku gengam…. 
Aku merindui saat2 itu…. 
Saat kita dalam dakapan cinta…. 
Mengapa masa terlalu mencemburui saat itu??? 
Meninggalkan kita dalam kenangan… 
Sehingga kini kenangan itu masih bermain dalam mimpiku…. 
Suaramu masih terngiang2 dalam cuping telingaku… 
Jelingan mu msih tersemat dalam sanubariku… 

Andai saat itu bisa aku ubah…. 
Akan aku kembalikan masa ini ke saat kita masih dalam percintaan…. 
Akanku sulam benih2 cinta kita agar ikatan di antara tak mudah berkecai… 
Akanku pintal rinduku agar menjadi permata berkilau menerangi segala kesuraman dalam hatimu… 
Akanku lakarkan segala kata2 manismu menjadi sebuah manuskrip…. 
Agar menjadi tatapan pujangga cinta…. 

Kini segala2nya tiada lagi…. 
Kita pergi membaa haluan masing2…. 
Bersama keegoan yang menggunung….. 
Mungkinkah ini suatu suratan atau hanya kebetulan…… 
Apa ertinya bercinta….. 
Mencintai daku , 
Berasmara dengan yang lain!!! 
Salahkah daku kerna menerima cintamu tanpa kesungguhan dahulu???? 
Tapi mengapa kau berubah saat aku benar2 jatuh cinta??? 

WAHHH...
betapa cinta ini selalu mengkhianati pujangganya...




ANDAI cinta bukan milik kita...IZINKAN aku PERGI membawa haluan ini...
terima kasih kerana pernah meminjamkan cinta dan hatimu untuk DISAYANGI...







_BETO_
880831 @ 1116PM

_SIBU_

No comments:

Post a Comment